Înscrierile online pentru joburi au crescut cu peste 50 de procente de la începerea crizei, susţin reprezentanţii celor mai importante site-uri de recrutare din România, în condiţiile în care numărul de posturi oferite este într-un uşor declin. O ofertă bună atrage, astfel, în general, între 100 şi 700 de CV-uri, în timp ce recordurile de concurenţă pe post trec de 1.000 de aplicanţi. Site-urile de recrutare online sunt tot mai accesate de cei care îşi caută un loc de mun
Înscrierile online pentru joburi au crescut cu peste 50 de procente de la începerea crizei, susţin reprezentanţii celor mai importante site-uri de recrutare din România, în condiţiile în care numărul de posturi oferite este într-un uşor declin. O ofertă bună atrage, astfel, în general, între 100 şi 700 de CV-uri, în timp ce recordurile de concurenţă pe post trec de 1.000 de aplicanţi.
Site-urile de recrutare online sunt tot mai accesate de cei care îşi caută un loc de muncă, fie pentru că au fost concediaţi, fie pentru că încearcă să obţină un salariu mai mare.
Cele mai căutate joburi pe timp de criză sunt din domenii precum vânzările, comerţul şi serviciile clienţi, potrivit statisticilor celor mai accesate site-uri de cariere din online-ul autohton. La fel de căutate sunt, însă, şi locurile de muncă din domenii ca finanţe, contabilitate, management, consultanţă sau inginerie.
„Cele mai multe aplicaţii se înregistrează pentru joburi din domeniile vânzări şi serviciu clienţi, unde majoritatea ofertelor nu necesită experienţă, studii sau aptitudini specifice”, declară, pentru CAPITAL Online, Adriana Căpraru, Brand Manager Myjob.ro, site deţinut de compania NetBridge.
Joburi mai puţine, concurenţă mai mare
Instabilitatea de pe piaţă şi încercările companiilor de a reduce cheltuielile au dus la o scădere a numărului de noi locuri de muncă. Faţă de primele trei luni