17 miliarde de lei vechi au fost puşi deoparte de Primăria Constanţa pentru finanţarea proiectelor.
Consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru proiectul de investiţii „Riviera Tomis“. Astfel, specialiştii au primit undă verde pentru a face primele calcule care vizează modul de realizare a şoselei de coastă. „Urmează să se facă şi studiul de fezabilitate şi să se vadă ce variante vor adopta arhitecţii şi proiectanţii ca fiind cele mai economicoase, cele mai rapide şi cele mai plăcute. Înclin să cred că vom avea un pod în zona Faleză Nord peste golful unde nu se poate construi şoseaua între râpă şi mare“, a declarat Radu Mazăre, primarul Constanţei. În mare parte s-a rezolvat şi problema finanţării. În momentul de faţă, autorităţile aşteaptă aprobarea portofoliului de investiţii pentru Zona Metropolitană Constanţa, şoseaua de coastă fiind primul proiect care va primi fonduri din cele 91 de milioane de euro.
Pregătirea pentru licitaţii
Dacă lucrurile vor merge aşa cum este prevăzut, autorităţile spun că cel mai probabil, în această toamnă, se va putea face licitaţia pentru realizarea construcţiei. Mai mult, pentru a nu exista probleme în vederea susţinerii financiare, autorităţile locale au rezervat un fond de rulment în valoare de 1,7 milioane de lei, bani care vor fi folosiţi pentru efectuarea de plăţi în cazul în care vor întârzia banii de la Guvern. Traiectoria finală a şoselei de coastă, care va face legătura dintre Portul Tomis şi Mamaia de-a lungul falezei Constanţa Nord, va fi hotărâtă de firma care va câştiga contractul.
Investiţie pe termen lung
Şoseaua de coastă va fi destinată în special traficului uşor şi va avea o lungime de peste cinci kilometri. Aceasta va urmări baza falezei pe toată lungimea ei până în zona Pescărie unde se va intersecta, ce