Marca Audi, prezenta pe plan local prin importatorul Porsche Romania, ar putea avea peste 37% din piata premium anul acesta si circa 1%-1,2% din piata auto, echivalentul a 1.500 de unitati, potrivit lui Mihai Halmagianu, brand manager Audi.
“Audi tinteste intre 1% si 1,2% din piata anul acesta, insa tinta numarul unu a lui Audi este sa fie pe primul loc in segmentul premium cu o cota de piata de peste 37%”, a precizat Halmagianu.
Oficialul Audi estimeaza comercializarea a 1.500 de unitati pe plan local si este de parere ca piata auto nu va depasi 150.000 unitati anul acesta. Anul trecut, au fost comercializate in Romania aproximativ 2.900 de unitati Audi.
“Tintim catre 1.500 unitati anul acesta, o premiza optimista. Ne asteptam in a partea a doua a anului, dupa relaxarea conditiilor de creditare si dupa atingerea unui echilibru atat politic, cat si economic, la o diminuare a ratei de scadere. Piata totala nu va depasi anul acesta 150.000 de unitati autoturisme, fiind o varianta optimista”, a spus Halmagianu.
In Romania, Audi are 14 unitati de vanzare si 20 de unitati de service. “Prognozam sa deschidem anul acesta 5 unitati exclusiv Audi, in Constanta, Iasi, Craiova, Timisoara si Bucuresti”, a adaugat Halmagianu.
Un dealer Audi investeste in marca intre 3,5 – 4,5 milioane euro.
Potrivit lui Halmagianu, “numarul minim de masini Audi expuse in showroom in anul 2015 este de 12 masini. In prezent, numarul minim este de 3-4 masini expuse”.
Noutatile Audi pentru anul acesta in Romania sunt Q7 facelift in vara si A5 Sportback in trimestrul patru, posibil in octombrie.
Compania germana vrea sa aiba peste 40 de modele si derivate pana in 2015. Audi va cheltui pana la doua miliarde de euro pe an, in cercetare si dezvoltare.
In 2009, marca Audi sarbatoreste implinirea a 100 de ani de existenta. Compania a fost fondata de August Hor