In primul trimestru din 2009 valoarea campaniilor de promovare derulate de berari a fost cu 40% mai redusa fata de ianuarie-martie 2008.
Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, cele patru filiale ale multinationalelor din industria berii care asigura peste 80% din vanzarile locale, au dezghetat bugetele de promovare in aprilie, dupa ce finalul primului trimestru a consemnat cele mai mici investitii media din ultimii doi ani.
"In conditiile in care anul acesta se urmareste o reducere a costurilor, probabil berarii au considerat oportun a-si mobiliza bugetele de publicitate in perioada de varf a vanzarilor, respectiv intre lunile mai si octombrie, si mai putin in primele luni ale anului", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, din care fac parte cele patru multinationale.
Cei patru producatori de bere au ales sa investeasca insa in principal in brandurile situate pe segmentul mainstream, care aduc cele mai mari venituri companiilor.
Promoveaza marcile populare
Astfel, brandurile Golden Brau (Heineken Romania), Bergenbier (InBev Romania), Skol (URBB) si Timisoreana (Ursus Breweries) au incepand din aprilie spoturi publicitare si campanii de promovare ATL (above the line-tv, radio, print, outdoor) in valoare de cateva milioane de euro.
Spre exemplu, URBB a investit patru milioane de euro (suma neta) in campania de promovare a brandului Skol, care asigura peste jumatate din vanzarile anuale ale companiei, adica peste un milion de hectolitri si aproape 60 de milioane de euro. Singurul producator care a decis sa promoveze mai mult de un brand a fost Ursus Breweries, filiala SABMiller, care din aprilie are campanii publicitare atat pentru Timisoreana, brand situat pe segmentul mainstream, cat si pentru marcile Ursus si Ciucas, situate pe s