Ministrul transporturilor Radu Berceanu a declarat ieri ca la Brasov nu se pune problema daca sa se faca sau nu aeroport, ci care este marimea acestuia, in opinia sa fiind suficient un teren de 50 de hectare si nu 200 de hectare, asa cum s-a alocat.
„Trebuie neaparat sa facem un aeroport la Brasov, problema este despre ce aeroport este vorba. Pe terenul actual, unde este aerodromul Ghimbav si aeroclubul Mircea Zortileanu, o pista de circa 1.500 - 1.800 de metri este suficienta pentru orice tip de avion", a spus Berceanu. El a adaugat ca documentatia prevede ca aeroportul ar avea un trafic de 1,2 milioane de pasageri si 250.000 de tone de marfa ceea ce ar insemna cam 250 de miscari pe zi.
„Am mari indoieli in privinta aceasta. Terenul pe care ar trebui sa fie acest aeroport din calculele mele ar trebui sa fie de 52 de hectare. Or, pana la 200 de hectare e un semn mare de intrebare, a spus Berceanu, care a studiat la Facultatea de Aeronave si este maestru al sportului la aeromodele.
Potrivit ministrului, aeroportul de la Brasov ar deservi practic trei judete, respectiv Brasov, Harghita si Covasna, care, in opinia lui Berceanu, „nu au mai mult de un milion de locuitori". Berceanu a mai spus ca este probabil o afacere imobiliara. „Pe documentatie mai scrie «teren de rezerva», nu inteleg de ce cer 130 de hectare rezerva. Rezerva la ce, la vremuri mai grele? Eu asta cred, daca acest punct de vedere mi-l demonteaza cineva cu cifre, atunci voi recunoaste ca am gresit", a spus ministrul.
In 2007, Guvernul Tariceanu a alocat prin ordonanta CJ Brasov circa 200 ha de teren la Ghimbav, pentru construirea unui aeroport. Ordonanta a fost aprobata de Senat si avizata favorabil de Comisia juridica si cea pentru agricultura a Camerei Deputatilor. In februarie anul acesta insa, plenul Camerei a decis sa o retrimita la Comisia pentru agricultura pentru a