Într-un Citroen C5 2.7 Hdi Exclusive nu se merge pur şi simplu. Se pluteşte. Totul pare rostuit pentru suprema linişte a celui de la volan. Totul, cu excepţia preţului. Sursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: CitroenSursa: Citroen
1 /.
Pe durata testului efectuat recent cu versiunea de top a berlinei franceze, două replici s-au auzit inevitabil atunci când cineva a intrat în vorbă pentru a afla mai multe despre maşină: „ce tare!” şi „cât de scumpă e!”.
C5-ul „exclusiv” a fost considerat „tare” din mai multe motive, majoritatea ţinând tocmai de atenţia impresionantă acordată capitolului confort. Scump a părut deoarece, s-a opinat la unison, „38.720 de euro - preţul de listă cu tot cu opţionale - sunt mulţi bani oricum, darămite pentru un Citroen”.
Adevărul este că fără niciun echipament suplimentar, 2.7 Exclusive costă 32.500 de euro. Sau chiar 29.000 de euro, preţ redus pentru unităţile aflate în stoc. Prea multele mii de euro în plus, care au săltat alarmant preţul maşinii testate, s-au justificat prin prezenţa următoarelor opţionale: CD-changer (400 de euro), faruri xenon (720 de euro), senzori parcare (450 de euro), vopsea metalizată (320 de euro) şi tapiţerie integrală piele (4.500 de euro!).
Un masaj?
Pentru cei mai miloşi, care vor să lase câteva văcuţe cu pielea pe ele şi să salveze câteva mii de euro (trei mii, mai precis), există şi alternativa unui pachet prin care numai scaunele să fie acoperite cu îmbrăcăminte organică, nu şi bordul, portierele, tunelul median - practic, totul - cum s-a întâmplat în cazul maşinii testate. Partea neplăcută, în acest caz, este că scaunul şoferului va fi mai sărac cu un dispozitiv de masaj, opţiune fără de care se poate trăi, dar pe care, trebuie să recunoaştem, am apreciat- o la adevărata valoare. Mai ales că valoarea, a se citi: suma de 4.500 de