În aceste vremuri mai dificile, în care mulţi oamenii încearcă să-şi reducă cheltuielile, anumite obiecte privite nu demult ca fiind necesare devin deodată ceva de care ne-am putea lipsi.
Mulţi americani n-ar renunţa sub nicio formă la telefonul mobil sau la computer, dar spun că s-ar putea descurca fără aparatele de aer condiţionat, cuptoarele cu microunde sau uscătoarele de haine, potrivit unui sondaj de opinie realizat de Centrul de Cercetare Pew, citat de Reuters. Numărul celor care au spus că un cuptor cu microunde este un obiect necesar a scăzut cu 21% în prezent, faţă de 2006. De asemenea, numărul celor care considerau aparatul de aer condiţionat sau maşina de spălat vase ca fiind obiecte indispensabile a scăzut cu 16%, respectiv 14% faţă de 2006.
Concedierile, recesiunea şi accesul dificil la credite i-au făcut pe consumatorii americani în ultimul an să-şi reducă cheltuielile cu orice produs de care s-ar putea lipsi sau pe care îl consideră de lux.
Totuşi, se pare că recesiunea a afectat preferinţele consumatorilor americani doar în cazul obiectelor de uz casnic. Telefoanele mobile, televizoarele cu ecran plat şi iPod-urile au intrat anul acesta în categoria obiectelor indispensabile, potrivit sondajului desfăşurat de institutul Pew, efectuat de un eşantion de peste 1000 de cetăţeni adulţi. Numărul celor care consideră televizoarele cu ecran plat obiecte esenţiale a crescut cu 3% în 2009, comparativ cu 2006, în timp ce iPod-urile au câştigat un punct procentual în preferinţele americanilor în ultimii trei ani.
Totodată, potrivit consumatorilor intervievaţi, interesul americanilor pentru maşini nu s-a diminuat prea tare, înregistrându-se o scădere de doar 3% a numărului oamenilor care consideră automobilul o necesitate a vieţii cotidiene. (V.M.)
În aceste vremuri mai dificile, în care mulţi oamenii încearcă să-şi reducă cheltuieli