In prestatia de pe scena politica - vorbim aici de televizor, locul unde zvacnesc vinisoarele si pulseaza muschii artei oratorice pana se ajunge la transa hipnotica - actorii vin adesea echipati doar cu intuitie, nu si cu exercitiu.
O greseala copilareasca, daca de cealalta parte il ai pe Traian Basescu, un Nureiev al retoricii dambovitene, care sta pe poante de cand se stie si nu-i sangereaza degetelele.
Si in timp ce adversarii exerseaza "plie" (flexiunea genunchilor pana la 45 de grade, si revenire, cu variante de miscari moi de brate), Traian Basescu reuseste si 20 de minute de "fouette" - o figura grea, care o facea si pe Ana Pavlova sa-i tremure genunchii. "Fouette" are doi timpi si o prestatie completa dureaza trei secunde. Timpul unu: un picior sta pe varf, in timp ce celalalt face un arc pana la nivelul mainii opuse, ridicata deasupra capului, iar raportat la celalalt picior este vorba aproape de o sfoara.
Aceasta jumatate de exercitiu e ca un zbor, sugereaza forta, avant si poate parea ca atentia balerinului este intreptata exclusiv spre ce se afla in fata sa. Declaratii ferme, care nu lasa loc la dubiu: "Cand se va realiza autonomia? Niciodata!"
In acel moment, craisorii simt ca le sare inima din piept si o ia la goana, dar nu alearga dupa ea, deoarece cu un asemenea aparator al lacrimilor varsate in Transilvania nu exista riscul sa o prinda vreun maghiar si s-o haleasca.
Intoleranta etnica! Spirit ingust! E anacronic! E non-european! Pierde voturile maghiarilor in turul doi!
Si ajungem la timpul doi, cand publicul e concentrat in fata balerinului care, din cauza perfectiuni arcului de cerc, starneste nervii adversarilor. Care i se insinueaza in spate, cu cutite. Dar dupa ce piciorul sta cat o zecime de respiratie langa mana ridicata deasupra capului, coboara pana la nivelul soldului,