Societatile ce desfasoara campanii sociale se pot descurca si cu bani putini daca stiu sa transforme canalele de comunicare, celebritatile si publicul la care apeleaza in sustinatori activi ai campaniilor respective. Iar companiile implicate in campanii de tip CSR (responsabilitate sociala corporatista) nu au voie sa lase garda jos si trebuie sa continue aceste campanii, indiferent de criza economica, au afirmat, luni, specialisti in domeniu invitati la conferintele Olimpiadelor Comunicarii.
Orice companie care se vrea respectabila trebuie sa aiba un program de CSR, chiar si pe timp de criza, a spus Shachar Shaine, presedintele Tuborg Romania. Nu poti sa faci o promisiune si sa nu ti-o tii in CSR, a aratat si Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom. In acest moment, a spus ea, responsabilitatea sociala iti da o sansa sa alegi directia. "Poti sa te duci inspre foarte rau sau sa-ti schimbi atitudinea inspre bine", a conchis Nicolici. Chiar daca banii sunt mai putini, companiile pot continua sa faca CSR prin activitati de voluntariat ale angajatilor, prin care acestia isi pot oferi expertiza, a completat Alexandru Badulescu, country manager Western Union Romania si Bulgaria.
Campanie sociala vs. campanie comerciala
Mesajul unei campanii, fie ea sociala sau comerciala, are mai mult impact daca este promovat cu ajutorul celebritatilor. Ele reusesc sa atraga atentia presei, dar si a publicului tinta care este mai receptiv cand ii vorbeste o persoana pe care o admira. Cel putin asa au sustinut publicitarii prezenti la Olimpiadele Comunicarii, unde au vorbit despre micile secrete care au facut celebre campaniile pe care le-au realizat.
Specialistii in comunicare despre lectiile invatate si factorii cheie care stau la baza unei campanii de succes:
Razvan Matasel (Arsenoaiei&Matasel) - campania "Accidentele s