Romanii s-au aflat in imposibilitatea de a suna de pe telefonul mobil la numarul unic de urgenta 112 "pentru un timp foarte scurt", sambata dupa cutremur, a anuntat luni Ministerul Comunicatiilor pe baza datelor STS. Presedintele arbitrului telecom, Catalin Marinescu, a declarat pentru HotNews.ro ca atat operatorii de telefonie fixa cat si cei de telefonie mobila sunt obligati legal de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta. In timp ce Orange, Zapp si Romtelecom spun ca nu au inregistrat nici o congestie la apelarea 112, Vodafone admite ca in zonele cu suprasolicitare masiva a retelei, conexiunea s-a realizat dupa un timp mai lung de asteptare sau dupa mai multe incercari. Cosmote nu a dat un raspuns transant pe aceasta tema.
Informatia pe scurt:
Ministerul Comunicatiilor a anuntat luni, pe baza informatiilor STS, ca apelarea la 112 de pe telefonul mobil a fost imposibila sambata, dupa cutremur, "pentru un timp foarte scurt".Presedintele ANCOM, Catalin Marinescu sustine ca operatorii de telefonie fixa si mobila sunt obligati sa asigure, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta.Orange, Zapp si Romtelecom spun ca nu au inregistrat probleme in retele la apelarea 112. Vodafone precizeaza ca in zonele suprasolicitate conexiunea la 112 a inregistrat intarzieri. Cosmote a admis ca au existat intarzieri telefonice insa nu a facut nici un comentariu fata de apelurile la 112Detalii despre ancheta desfasurata de autoritatea de reglementare in telecomunicatii
Apelarea de pe mobil la 112 a fost imposibila pentru un timp scurt sambata
"Reprezentantii STS au comunicat faptul ca sistemul 112 gestionat de serviciul lor nu a avut nicio problema tehnica de functionare. Singura disfunctionalitatea aparuta se refera la imposibilitatea cetatenilor de a accesa sistemul pentru un timp foarte scurt,