Sandero, modelul lansat in urma cu aproape un an, in iunie 2008, a reusit sa intreaca livrarile celorlalte modele din gama Dacia si sa puna in plan secundar modelul sedan Dacia Logan, pariul low - cost al francezilor de la Renault.
Automobile Dacia a anuntat ca productia fabricii din Mioveni va fi majorata incepand cu luna iunie de la 1.200 de unitati la 1.340 de unitati pe zi, in urma aprecierii cererii pe pietele externe dupa aplicarea unor programe de sustinere a pietelor auto in tarile vest-europene.
In primul trimestru al anului exporturile Dacia au ajuns aproape de 90% din productie, depasind estimarile de circa 75% anuntate anterior de companie.
90% din productie merge la export
In primele trei luni ale anului Dacia a produs 52.869 de autovehicule si a vandut pe piata externa 45.555 de unitati in timp ce pe plan intern vanzarile au fost de 8.682 de unitati. Diferenta a fost acoperita din stocurile constituite la finalul anului trecut, cand vanzarile s-au redus cu mai mult de 60%.
Cresterea productiei Dacia, de la 1.085 de unitati pe zi, la inceputul anului, la 1.200 de unitati in martie si apoi la 1.340 de unitati incepand cu 15 iunie a fost motivata de cresterea comenzilor in tarile europene care desfasoara un program de stimulare a innoirii parcului auto.
Prin programul "Rabla" Dacia a vandut pana in prezent in Romania 1.731 de autovehicule, epuizand cota alocata in prima etapa a programului, in timp ce in Germania si Franta, primele tari de export si de desfacere, au fost livrate mai mult de 30.000 de untiati.
Dacia Logan nu mai "face" nici 20% din productia Dacia
Principalalele modele exportate au fost Sandero si MCV, aproape intreaga productie a primelor trei luni fiind livrata pe pietele externe, in timp ce in Romania cel mai vandut model a fost in continuare versiunea sedan - Dacia Logan. @