Ocolitoarea va intersecta drumul spre Caracal la kilometrul 216 Proiectul Centurii de Sud a Craiovei, care ar urma să faciliteze drumul către Autostrada Sudului şi către podul de la Calafat a avut iniţial, potrivit ministrului Berceanu, trei variante de traseu. Două dintre acestea au o linie comună, care străpunge drumul naţional către Caracal la kilometrul 216,8.
Primele două variante, respinse
Cea mai scurtă dintre cele trei variante, aceea care porneşte din dreptul pistei Aeroportului, trece pe lângă cartierul de la Ford şi intersectează două linii de cale ferată, a fost rapid abandonată de autorităţi. „A existat o variantă foarte scurtă însă sunt mari probleme, pentru că acolo există foarte multe vile şi interese ale unora, care nu sunt neapărat legate de Centura de Sud”, a spus Berceanu. Varianta menţionată de demnitar este cu 5 kilometri mai scurtă decât celelalte două aflate la dispoziţia proiectantului.
Nici cea de-a doua variantă de lucru nu a fost preferată de autorităţi pentru că ar fi presupus, potrivit ministrului Radu Berceanu, o lucrare amplă şi costisitoare la intersecţia cu linia de cale ferată care duce spre Slatina.
Centura de Sud va trece pe lângă cartierul Magnolia
A fost ales, în schimb, traseul cel mai estic dintre cele trei, care intersectează drumul european către Piteşti la kilometrul 9,3 şi trece pe lângă cartierul Magnolia. Lucrarea va fi realizată pe fonduri ISPA, însă deocamdată nu există o estimare a costurilor totale de execuţie.
„Licitaţia ar urma să aibă loc în lunile următoare şi apoi să înceapă realizarea lucrărilor, poate chiar din toamna asta, dacă totul merge bine. Sunt lucruri care trebuie să treacă apoi de Uniunea Europeană şi acolo durează şi două luni. Apoi, la licitaţie pot apărea discuţii, contestaţii”, a mai spus aseară Radu Berceanu, ministrul tran