Cele mai mari scăderi se înregistrează în Spania, Italia, Anglia şi Europa de Est. Vânzările de autocamioane de mare tonaj s-au redus în Europa cu 44% în luna martie, ca urmare a cererii scăzute din partea transportatorilor. Luna trecută, vânzările la nivelul Uniunii Europene, de autocamioane cu capacitatea de transport de peste 16 tone s-au cifrat la 16.792 unităţi faţă de aproape 30.000 în martie 2008. Asociaţia Producătorilor Europeni de Autovehicule spune că pentru primul trimestru din acest an, reducerea este 42%.
Probuşirea vânzărilor este resimţită în principal de primii trei constructori europeni de profil: Daimler, Volvo şi MAN. Pentru a limita pierderile, companiile planifică reduceri suplimentare de costuri, în scopul corelării producţiei cu cererea de pe piaţă.
România, în topul scăderilor de vânzări
Cea mai mare reducere a cererii de pe pieţele vestice se înregistrează în Spania, 73%, urmată de Italia cu 48% şi Marea Britanie, 46%.
În Germania, cea mai mare economie a Uniunii Europene, scăderea a fost luna trecută de 16%. În economiile emergente, diminuarea vânzărilor de autovehicule comerciale de mare tonaj a fost mai pronunţată, situându-se la 71%. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în România, Lituania, Bulgaria şi Estonia, cu peste 80%, în timp ce în Polonia, cea mai mare piaţă estică, vânzările s-au diminuat cu 60%.
Pierderile Volvo, al doilea jucător european pe această piaţă, aferente primului trimestru au fost de aproape 400 de milioane de euro, mult peste estimările pieţei, după ce în aceeaşi perioadă a anului trecut profitul net se ridica la 390 de milioane de euro. Estimarea constructorului suedez indică, pentru 2009, o scădere de peste 50% a vânzărilor de autovehicule grele la nivelul întregii pieţe europene.
“Canalele de vânzări în Europa de Est sunt în