Tranzitarea comunei Apahida din judeţul Cluj a devenit un adevărat calvar pentru şoferi. Sursa: Mihai Șoica
Drumul naţional 1C are o lăţime de doar 7 metri, în loc de 12 metri. În prezent, drumul naţional 1C, care vine de la Cluj-Napoca şi ajunge la Dej, de unde se bifurcă spre Baia Mare şi Dej, este strangulat în dreptul comunei Apahida. Dacă, în rest, şoferii pot circula liniştiţi pe un drum cu două benzi pe sens, în Apahida sunt nevoiţi să circule foarte atent deoarece, pe marginea drumului, firma constructoare a montat borduri neadecvate unui drum naţional.
„Pe lângă faptul că este îngust mai sunt şi borduri. Dacă este coloană, ambulanţele trebuie să aştepte deoarece şoferii nu au unde să-şi tragă maşinile pentru că pe marginea drumului sunt borduri”, spune primarul comunei Apahida, Ionel Fărcaş. Între timp, numărul de autoturisme care tranzitează zona a depăşit limita maximă, ajungând la 24.000, în 24 de ore.
Aruncă pisica în ograda vecinului
Instituţiile statului implicate în acest scandal dau vina una pe cealaltă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care desfăşoară lucrări de reabilitare a drumul na ţional, în valoare de 47 de milioane de euro, dă vina pe Primăria Apahida care a eliberat o autorizaţie de construire pentru introducerea sistemului de canalizare, executat fără respectarea a cestui act. Într-un document semnat de directorul general al CNADNR, Dorin Tiron, se arată că, din această cauză, drumul a rămas la vechea lăţime, de şapte metri.
„Executarea soluţiei din proiectul iniţial (cea cu o lăţime de 12 metri - n.r.) ar presupune realizarea ca pacităţii portante a terenului de fundare şi mutarea utilităţilor din zona drumului, lucrări ce ar determina mărirea termenului de finalizare cu 400 de zile şi a costului final cu încă două milioane de euro”