Asesoft Distribution, una din cele mai mari firme de distributie de pe piata romaneasca, a cumparat 51% din liderul pietei de comert online, eMAG, au anuntat cele doua companii. Aceasta este cea de-a doua tranzactie din piata IT din 2009, dupa ce, in urma cu o luna, Asesoft a preluat divizia de distributie a grupului Flamingo.
“Planul pentru eMAG dupa preluare este sa fie un business pe crestere, nu am apucat inca sa concretizam in cifre, dar consideram compania un brand cu o valoare foarte mare. Pentru eMAG, Asesoft este un investitor strategic si pentru noi este o oportunitate de business, poate cea mai buna oportunitate din retailul online romanesc”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Stanciu (foto), Director General Asesoft.
El este de parere ca piata se apropie de punctul culminant al crizei din retail, ceea ce inseamna vanzarile cele mai slabe. “De acum ne asteptam la o singura directie pentru toata piata: in sus”, a continuat Stanciu.
Nevoia de a atrage un investitor pentru capitalizarea eMag a aparut inca din primavara anului trecut, iar dupa mai multe negocieri cu diversi investitori financiari decizia actionarilor a fost de a merge in directia unei investitii strategice, se arata in comunicatul eMAG.
“Cautam de un an de zile un investitor strategic, firma nu mai putea sa se sutina singura, doar din veniturile proprii, asa cum a facut 7 ani. Business-ul si strategia eMAG nu se vor schimba deloc, principala noastra strategie este sa diversificam oferta”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Apostolescu, fondatorul eMAG.
El a explicat ca acordul dintre cele doua companii este unul strict financiar, fiecare isi va continua independent linia proprie de business si isi va pastra focusul pe piata pe care activeaza: Asesoft pe distributie si eMAG pe cea de retail online.
Sinergiile logistice intre eMAG si Asesoft care