Vanzarile din Romania ale companiei farmaceutice Ranbaxy au scazut in primul trimestru cu 8,4%, la 945 milioane rupii indiene (19 milioane dolari), din cauza deprecierii leului si a incertitudinii legate de noile reglementari introduse de Ministerul Sanatatii Publice.
Ranbaxy Romania si-a pastrat prima pozitie pe segmentul medicamentelor generice si produselor ce pot fi eliberate fara reteta, ocupand totodata locul al saptelea la nivelul intregii piete farmaceutice romanesti, au anuntat reprezentantii companiei indiene.
La nivel de grup, compania a raportat vanzari de 1,6 miliarde rupii indiene (313 milioane dolari), in scadere cu 4% fata de primele trei luni ale lui 2008.
Pentru tot anul 2009 compania indiana estimeaza afaceri mai mici decat anul trecut, pana la 70 miliarde de rupii indiene (1,4 miliarde dolari).
Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producator de medicamente din India, a preluat in luna martie 2006, de la fondul de investitii Advent International, un pachet de actiuni reprezentand 96,7% din actiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 mil. dolari, in vederea extinderii activitatilor pe piata europeana.