Daimler a ajuns la o intelegere cu Chrysler, cu Cerberus Capital Management, detinatorul Chrysler, dar si cu US Pension Benefit Guaranty Corp, astfel incat compania germana sa renunte la cele 19 procente pe care le detine din Chrysler.
Daimler a vandut 80.1 procente din producatorul auto american companiei Cerberus, in 2007, finalizand astfel o decada agitata in relatia cu producatorul auto american care opereaza sub protectia guvernului american, conform Reuters.
Daimler a declarat ca pachetul de actiuni ramas va fi oferit spre rascumparare si ca va anula plata inapoi a datoriilor pe care Chrysler le are catre Daimler, datorii care apar deja in declaratiile fiscale ale anului 2008.
Producatorul german a imprumutat Chrysler cu 1.5 miliarde in 2008, ceea ce reprezinta o suma mica pe langa cele 6.9 miliarde dolari pe care Chrysler le negociaza, in momentul de fata, cu guvernul american si pe care intentioneaza sa le obtina sub forma unui imprumut.
Daimler a mai acceptat sa plateasca catre fondul de pensii al producatorului auto american 200 milioane dolari la data intrarii in vigoare a intelegerii dar si anual, in urmatorii doi ani.
Intelegerea s-a perfectat la o zi dupa ce sindicatul United Auto Workers a facut o concesie pentru Chrysler absolvindu-l de obligatiile pe care compania le avea catre un fond de sanatate al angajatilor.
In conditiile in care Daimler renunta la Chrysler, negocierile producatorului american cu proprii sai creditori ramane principalul obstacol pentru ca Chrysler sa indeplneasca, pana la sfarsitul acestei luni, conditiile impuse de catre autoritatile americane de a caror respecare depinde acordarea unui nou imprumut.
Comisia presedintelui american care se ocupa cu sectorul auto a impus Chrysler termenul de 1 mai, termen pana la care sa ajunga la o intelegere cu