47% din tronsoanele „modernizate“ au durata de uz depăşită.Statisticile oficiale arată că din totalul de 81.693 de kilometri de drumuri publice doar 22.865 kilometri sunt modernizate, din care 47% ar trebui scoase din serviciu. În ceea ce priveşte drumurile dotate cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare, peste 60% aveau durata de serviciu depăşită, la finalul anului trecut, potrivit datelor comunicate ieri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Hârtoape cu pretenţii europene
La finalul lui 2008, drumurile publice din România totalizau 81.693 km, din care 16.599 km (20,3%) reprezentau drumuri naţionale, 35.251 km (43,2%) drumuri judeţene şi 29.843 km (36,5%) drumuri comunale. România avea la finalul anului trecut daţi în circulaţie, potrivit INS, doar 281 de kilometri de autostradă şi 6.073 kilometri de drumuri europene.
Din totalul drumurilor publice, 203 km (1,2%) reprezintă drumuri cu trei benzi de circulaţie şi 1.280 km (7,7%) drumuri cu patru benzi.Cel mai important indicator – tipul de acoperământ al drumului – arată adevărata stare a infrastructurii noastre rutiere: din structura reţelei, doar 22.865 kilometri, respectiv 28%, sunt tronsoane modernizate, restul fiind drumuri cu îmbrăcăminţi rutiere uşoare (22.561 km) şi drumuri pietruite (24.654 km).
Avem şi drumuri naţionale de pământ!
La sfârşitul lui decembrie 2008, România avea neasfaltată (drum de pământ) o suprafaţă de 17 kilometri de drum naţional. Reprezentanţii INS au declarat, pentru “Adevărul”, că porţiunile de drum de pământ care însumează cei 17 kilometri de drum naţional din statistici se află în judeţele Vrancea, Argeş şi Giurgiu.
Demn de remarcat este faptul că şi în 2007 existau tot 17 kilometri de drum naţional de pământ, adică aceste tronsoane nu au fost în niciun fel modernizate! Tot tronsoane de pământ sunt