Arhitectii de pe piata locala se vor indrepta catre segmentul social din constructii, precum spitale, scoli, gradinite, dar si pe infrastructura de transport, cum ar fi garile sau aeroporturile, potrivit reprezentantilor companiei britanice de arhitectura YRM, care a proiectat extinderea aeroportului Heathrow din Londra, si a realizat macheta viitorului proiect imobiliar de pe platforma Tractorul Brasov, scrie lunarul Business Construct, care va aparea joi, 30 aprilie, impreuna cu ZF.
Dezvoltarea accentuata a firmelor de arhitectura din ultimii ani a fost incurajata de investitiile imobiliare (rezidentiale, comerciale sau de birouri), insa criza financiara a produs un blocaj al investitiilor private, iar arhitectii se asteapta ca statul sa devina cel mai mare investitor din economie in urmatorii ani.
„Pe langa sectoarele de rezidential, logistic si cel al cladirilor de birouri, cererea pentru infrastructura si sectorul social va creste si asteptam sa vedem mai multa activitate in sectorul sanatatii, educatiei, infrastructurii si in transporturi", a declarat Chris Lewis, directorului biroului YRM (Yorke-Rosenberg-Mardall) din Romania.
YRM, unul dintre cele mai active birouri de arhitectura din Marea Britanie, a derulat numeroase proiecte de infrastructura sociala si de transport in Marea Britanie, Austria sau Cipru. Printre cele mai cunoscute proiecte realizate de YRM se numara Universitatea din Cipru, aeroporturile din Graz, Bristol, Inverness si Londra si numeroase spitale din Marea Britanie.
Piata dominata de companii locale
Pe piata locala compania a dezvoltat insa doar proiecte comerciale si rezidentiale, cele mai cunoscute fiind proiectul rezidential Coresi, dezvoltat pe locul fostei platforme industriale Tractorul din Brasov, precum si proiectul rezidential dezvoltat de Impact in parteneriat cu administratia locala, la Cluj,