Romania este a patra piata din Europa de Est din punct de vedere al potentialului pentru segmentul consumer, dupa Polonia, Cehia si Ungaria, in timp ce pentru anvelope de camion Romania ramane a doua mare piata dupa Polonia, a declarat, pentru Wall-Street, Ovidiu Balan, director general Goodyear Dunlop Tires Romania.
Blocajul bancar, dificultatile din constructii si din transportul intern si international, precum si imposibilitatea reala de finantare si refinantare a unor afaceri din aceste sectoare au afectat in mod deosebit comertul cu anvelope de camion in primul trimestru al anului in curs.
La sfarsitul anului trecut a fost inregistrata o scadere cu aproape 7 procente a vanzarilor de anvelope de camion in Romania. "Suntem cu atat mai optimisti cu cat acest procent reprezinta scaderea cea mai mica in comparatie cu cea de pe piata est europeana care a cunoscut, incepand cu al doilea trimestru al anului trecut, un declin apreciat la 10 procente datorita in primul rand cresterii pretului petrolului si a meteriilor prime si un declin generat de recesiunea economica de aproape 19 procente in ultimul trimestru", a spus Balan.
Directorul general al reprezentantei Goodyear in Romania este de parere ca “desi anul 2009 a debutat sub auspiciile recesiunii economice globale, inghetand sau incetinind mare parte a activitatilor de vanzare in special pe partea de anvelope de camion, si obligand o parte de producatori sa isi reajusteze activitatile de productie, pachetul financiar negociat de Romania cu Fondul Monetar International poate insemna o deblocare si o relansare a activitatilor".
Piata de anvelope din Romania nu depinde insa numai de aceste aspecte. O latura importanta a activitatilor pe aceeasta piata sunt determinate si de echiparea originara pe de o parte si de activitatile de inlocuire pe de alta parte. In timp ce echiparea originara cuno