"Cine a stiut sa isi restructureze afacerea pe timp de criza se va vinde scump", afirma Liviu Dragan, directorul general al producatorului de aplicatii de business TotalSoft.
Achizitiile pe timp de criza se fac extrem de atractiv, pentru ca nimeni nu are curajul sa ceara bani multi, spune Liviu Dan Dragan, director general si actionar al TotalSoft, cu afaceri estimate la 22 mil. euro anul acesta.
"Este intr-adevar o perioada foarte buna: firme care se vindeau cu milioane de euro pot fi cumparate acum cu jumatate de milion. Avem in plan o achizitie, dar trebuie sa privim lucrurile foarte realist - asteptam jumatatea de an, care reprezinta un test extrem de important", a declarat Dragan intr-un interviu pentru Ziarul Financiar.
"Nu ma ingrijoreaza daca o firma a avut o scadere de 40%, ci daca a stiut sa se dimensioneze in raport cu acea scadere. Daca nu, atunci devine atractiva, pentru ca e pe pierdere, si o poti cumpara pentru a o face profitabila. Pe de alta parte, cine a stiut sa se dimensioneze o sa se vanda scump, pentru ca a stiut sa faca profit", explica seful TotalSoft.
El nu a oferit detalii despre profilul firmelor de care este interesat sau bugetul de achizitii, precizand insa ca atat TotalSoft, cat si Global Finance (actionarul majoritar al companiei) dispun de lichiditati suficiente. TotalSoft a incheiat 2008 cu un profit operational de peste 3,5 mil. euro la afaceri de 18 mil. euro.
Crestere de 15% in primul trimestru
TotalSoft a inregistrat o cifra de afaceri de 4,8 mil. euro in primele trei luni ale anului, marja EBITDA (profitul calculat inainte de dobanzi, impozit, deprecieri si amortizari) fiind de 25%. Indicatorii financiari au crescut cu 15% comparativ cu aceeasi perioada din 2008.
Dragan a precizat ca cele mai importante proiecte au fost implementate aplicatiei de management al relatiilor cu cli