Ministrul Comunicatiilor, Gabriel Sandu, a decis extinderea anchetei privind functionarea principalelor retele publice de telefonie din Romania in urma cutremurului de sambata, 25 aprilie, considerand ca datele ANCOM si STS nu au oferit date suficiente pentru a evalua capacitatea retelelor publice de telefonie de a constitui un suport eficient pentru gestionarea situatiilor de urgenta.
"In acest sens ministrul comunicatiilor si societatii informationale a solicitat conducerii ANCOM demararea unei actiuni de control la nivelul furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului pentru a se constata daca acestia si-au respectat obligatiile stabilite la art. 14, 15,16,17 din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, respectiv de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta 112, de a asigura primirea si retransmiterea automata a apelurilor de urgenta de la toate posturile telefonice instalate in locurile deschise accesului public si de a asigura cu prioritate legaturile cu centrele si dispeceratele SNUAU", se arata in comunicatul Ministerului Comunicatiilor (MCSI).
Sandu a solicitat de asemenea aplicarea de sanctiuni in conditiile in care sunt intrunite conditiile legale in acest sens.
In plus, ministrul a dispus initierea a doua masuri:
efectuarea unei analize in vederea evaluarii oportunitatii implementarii unui sistem de prioritizare a apelurilor la serviciul de urgenta 112 in functie de categoria/clasa de utilizator;analizarea posibilitatii implementarii unui sistem SMS pentru situatii de urgenta.ANCOM spune ca in raport se precizeaza foarte clar ca vor mai fi investigatii, iar masurile initiate de minister sunt de fapt propunerile autoritatii
In replica, autoritatea de reglementare a amintit miercuri ministrului