In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti ai grupului France Telecom a crescut cu 6,3% pana la 183,5 milioane de utilizatori.
In ciuda deteriorarii contextului economic s-a inregistrat o crestere a veniturilor de 0,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Obiectivul stabilit pentru fluxul de numerar generat de activitatile operationale si investitii pentru anul 2009 ramane la nivelul de 8 miliarde de euro, acelasi cu cel al anului 2008, iar la nivelul Grupului s-au initiat planuri de actiune pentru a adapta ofertele si structura de costuri la schimbarile ce au loc in mediul economic.
“Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii. Am inceput si vom continua sa ne adaptam operatiunile si ofertele la acest mediu plin de provocari, vom investi in mentinerea calitatii serviciilor oferite clientilor nostri si vom continua sa ne dezvoltam si in conditii economice mai dificile”, a declarat Thierry Millet, CEO interim Orange Romania.
Veniturile Orange au fost de 264 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, in scadere cu 14.1% comparativ cu primul trimestru al anului precedent. Aceasta variatie reflecta evolutia negativa de 15.3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 114 euro.
De peste un an, rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%, ceea ce a condus la incetinirea ritmului de crestere a numarului de clienti in aceasta perioada. In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti Orange a inregistrat o crestere de 1,1% comparativ cu perioada similara a anului prece