Producatorul de materiale izolante Knauf Insulation, parte a grupului german Knauf, a redus cu 5-10% preturile in acest an, pe fondul scaderii pietei constructiilor. Compania a operat modificarile de pret in incercarea de a-si atinge tinta de afaceri din acest an, de 9 milioane de euro.
“Am decis sa compensam scaderea cererii de materiale izolante cu o reducere a pretului. Aceasta modificare a preturilor se va reflecta cu siguranta si in scaderea profitabilitatii companiei in 2009. Ne asteptam ca scaderea profitului sa fie direct proportionala cu reducerea de pret pe care am operat-o”, spune Adrian Garofeanu, director comercial Knauf Insulation.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 7 milioane de euro in 2008, primul an de activitate pe piata locala. Garofeanu nu a dorit sa precizeze ce profit a inregistrat Knauf Insulation pe piata locala in 2008.
Profitul companiei din 2009 nu va fi afectat doar de reducerea preturilor, ci si de aprecierea euro in raport cu moneda nationala, pentru ca mare parte din produsele Knauf Insulation sunt importate la un pret calculat in euro. “Unul dintre principalele noastre dezavantaje in fata competitorilor este ca nu avem o unitate de productie in Romania si, prin urmare, suntem nevoiti sa aducem produse din Cehia sau Slovacia. Transportul produselor constituie pana la 10% din pretul final al produselor vandute in Romania”, subliniaza directorul comercial al Knauf Insulation.
Compania nu detine o unitate de productie in Romania si nici nu intentioneaza sa construiasca una in perioada urmatoare. “Nu stiu cat ar costa deschiderea unei unitati de productie in Romania, insa, orientativ, fabrica Knauf din Cehia, care a fost inaugurata anul trecut, a necesitat investitii de 90 de milioane de euro”, spune Garofeanu. Principalii competitori ai Knauf Insulation pe piata locala sunt compania franceza Saint-Gob