Una rece, alta caldă. Deşi cel mai mare magazin virtual românesc s-a vândut, poate, cu mai puţin decât sperau fondatorii, online-ul autohton încă produce milionari în euro.Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, fondatori şi parteneri în Asesoft Distribution, divizia de distribuţie de produse şi echipamente IT a grupului Asesoft, îşi fac intrarea în cercul investitorilor online prin achiziţia celui mai mare retailer de e-commerce autohton, eMag, magazinul fondat de Radu Apostolesc
Una rece, alta caldă. Deşi cel mai mare magazin virtual românesc s-a vândut, poate, cu mai puţin decât sperau fondatorii, online-ul autohton încă produce milionari în euro.
Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, fondatori şi parteneri în Asesoft Distribution, divizia de distribuţie de produse şi echipamente IT a grupului Asesoft, îşi fac intrarea în cercul investitorilor online prin achiziţia celui mai mare retailer de e-commerce autohton, eMag, magazinul fondat de Radu Apostolescu împreună cu Bogdan Vlad şi Dan Teodosescu în 2001. Suma vehiculată în piaţă pentru cumpărarea a 51% din eMag se învârte în jurul a zece milioane de euro. Anterior, Apostolescu negociase o preluare inclusiv cu fondul de investiţii Tiger Management, care mai cumpărase participaţii minoritare la Neogen (deţinătorul noi2.ro, colegi.ro şi bestjobs.ro) şi ejobs.ro pentru o sumă similară, zece milioane de euro. Între timp însă, a venit criza, iar preţurile companiilor, inclusiv ale celor din online, s-au redus drastic. Şi nu a fost pentru cine se pregăteşte, ci pentru cine se nimereşte. eMag nu pierde însă pe termen lung, deoarece avea nevoie ca de aer de un aport de capital pentru a-şi continua creşterea. Noul proprietar evită să facă orice apreciere asupra evoluţiei viitoare a afacerii, însă Stanciu consideră că perioada de criză în retail se apropie de sfârşit, iar piaţa va creşte. Analiştii pieţei onli