Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a incheiat ieri cu un consortiu format din patru firme un contract in valoare de 38,67 milioane euro, fara TVA, pentru imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare, intre Calarasi si Braila.
Asocierea reuneste firmele Interconstruct, Canal Services, Superquatro Grup si G&G Romania.
Contractul este cofinantat de Comisia Europeana, prin Facilitatea ex-ISPA, cu 17,75 milioane euro, diferenta fiind asigurata de la bugetul de stat.
Beneficiarul lucrarilor este Regia Autonoma Administratia Fluviala a Dunarii de Jos.
"In vederea indeplinirii obiectivelor contractuale, antreprenorul va efectua, in punctele critice pentru navigatie ale sectorului Calarasi - Braila (Bala, Epurasu si Ostrovul Lupu), lucrari hidrotehnice de stabilizare a albiei Dunarii si implicit a senalului navigabil", au declarat reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Lucrarile hidrotehnice constau, printre altele, in praguri de fund, diguri de dirijare si aparari de maluri.
Contractul se va desfasura pe o perioada de 43 de luni, din care 31 de luni reprezinta perioada de executie a lucrarilor si 12 luni perioada de notificare a defectiunilor.
Pe toata durata de executie lucrarile vor fi monitorizate astfel incat sa nu fie afectata flora si fauna acvatica din zona, precizeaza reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a incheiat ieri cu un consortiu format din patru firme un contract in valoare de 38,67 milioane euro, fara TVA, pentru imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare, intre Calarasi si Braila.
Asocierea reuneste firmele Interconstruct, Canal Services, Superquatro Grup si G&G Romania.
Contractul este cofinantat de Comisia Europeana, prin Facilitatea ex-ISPA, cu 17,75 milioane euro, diferenta fiin