- Economic - nr. 294 / 29 Aprilie, 2009 Satui probabil de circul reformelor din sistemul de invatamant romanesc, reamintesc ca toti ministri care s-au perindat pe la ministerul de resort au initiat cate o reforma, niciuna finalizata, cei care au acum in maini destinele acestui sistem vorbesc de pachete de legi. De fapt, pana la urma, prin elaborarea si posibila aplicare a acestora, nu se urmareste decat tot o reformare a invatamantului, care, saracul, de atatea seisme cate a suportat in ultimii ani, nici nu se mai regaseste in planul calitatii si competentei pe plan mondial, din moment ce tot mai putini elevi romani obtin rezultate notabile la intrecerile olimpice destinate lor. Desigur, reducerea numarului de ore pentru unele materii, cum ar fi exact istoria, dupa ce in anii anteriori au fost reduse nejustificat de mult orele de fizica, chimie, biologie etc., dar si plasarea educatiei fizice in afara orarului elevilor sunt tot atatea masuri care demonstreaza degringolada din invatamant. In loc sa existe o reala preocupare pentru continutul invatamantului, pentru o noua abordare in sistemul de predare, dar si in ce priveste manualele scolare, ministrii nostri nu fac altceva decat sa cosmetizeze un sistem bolnav, in subsidiar, cu masuri politice. Pana la urma, trebuie inteles ca s-a ajuns sa se politizeze scoala mai abitir ca multe alte institutii, dat fiind faptul ca din randurile cadrelor didactice vin si numerosii alegatori chemati sa de-a votul unei formatiuni sau alteia. Chestiunea este cat de benefice sunt toate aceste pachete de legi, contestate vehement de catre cadrele didactice, de catre organizatiile profesionale ale acestora si chiar de catre sindicatele din invatamant, din moment ce, in paralel, un fost ministru al invatamantului, profesor Mircea Miclea, patroneaza o comisie prezidentiala, cu scopul declarat de reformare a invatamantului. Est