Ucrainenii au refuzat participarea la o dezbatere publica pe care au convenit-o cu autoritatile romane pentru prezentarea proiectului Bastroe. Mai mult, partea ucraineana a realizat doua lucrari din etapa a doua a canalului, lucrari ce aduc prejudicii de mediu Romaniei.
Disputa romano-ucraineana privind realizarea Canalului Bastroe este pe cale sa izbucneasca din nou. Ieri, la Tulcea, urma sa aiba loc o dezbatere publica privind cea de-a doua etapa a realizarii "canalului maritim de mare adancime" pe teritoriul Ucrainei, cunoscut sub numele de Canalul Bastroe. Dezbaterea nu a mai avut loc insa, deoarece partea ucraineana a refuzat participarea – declara guvernatorul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), Grigore Baboianu. "Autoritatile din Ucraina au trimis autoritatilor din Romania, la finele anului trecut, o documentatie privind realizarea celei de-a doua etape a Canalului Bastroe.
Documentatia a sosit la Ministerul Afacerilor Externe si ne-a fost trimisa si noua, ca administratori ai Deltei Dunarii de pe teritoriul Romaniei, sa o consultam si sa ne exprimam punctul de vedere. Impreuna cu specialistii Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Delta Dunarii (INCDDD), am formulat mai multe observatii la documentatia tehnica si am cerut lamuriri de la cei care au proiectat investitia. Desi Conventia ESPOO prevede ca investitiile realizate de o tara intr-o zona transfrontaliera, cum este Canalul Bastroe, nu se pot realiza decat dupa o prealabila punere de acord cu tarile vecine care pot fi afectate, ucrainenii nu tin cont de aceasta conventie internationala", a declarat Grigore Baboianu.
Potrivit acestuia, "ministrul Transporturilor de la Kiev a declarat, recent, ca va inaugura un dig la nord de iesirea in Marea Neagra a Canalului Bastroe". "Aceste lucrari fac parte din etapa a doua a investitiei la Canal