Cel mai mare retailer de carte din Europa de Sud-Est, Mladinska, a decis să intre pe piaţa românească la scurt timp după retragerea a doi competitori maghiari. Care este reţeta sa? Pentru Vesna Virant, country managerul Mladinska Bucureşti, divizia locală a lanţului sloven de librării şi edituri Mladinska Knjiga, criza globală nu a fost un argument de a stopa planurile de extindere pe piaţa românească. Dimpotrivă. Mizând pe calculele care relevă potenţialul ridicat de creşt
Cel mai mare retailer de carte din Europa de Sud-Est, Mladinska, a decis să intre pe piaţa românească la scurt timp după retragerea a doi competitori maghiari. Care este reţeta sa?
Pentru Vesna Virant, country managerul Mladinska Bucureşti, divizia locală a lanţului sloven de librării şi edituri Mladinska Knjiga, criza globală nu a fost un argument de a stopa planurile de extindere pe piaţa românească. Dimpotrivă. Mizând pe calculele care relevă potenţialul ridicat de creştere a vânzărilor de carte şi încurajată de scăderea chiriilor din centrele comerciale, compania a decis să deschidă, în primăvara acestui an, prima librărie din România, printr-o investiţie de 300.000 de euro. Amplasată în Militari Shopping Center pe o suprafaţă de 350 de metri pătraţi, librăria Mladinska prezintă 6.400 de titluri, dintre care aproape 50 aparţin editurii omonime, prima afacere adusă de sloveni în România. Anul trecut, cifra de afaceri a editurii s-a ridicat la 400.000 de euro, iar Vesna Virant estimează că, în 2009, lanţul de librării împreună cu editura vor cumula o cifră de afaceri de un milion de euro. La nivel regional, vânzările grupului sloven s-au ridicat, în 2008, la 140 de milioane de euro, iar profitul a fost estimat la circa şase milioane de euro. Planurile de dezvoltare în România sunt ambiţioase, ele vizând lansarea a 12 librării, în următorii cinci ani. Primele două locaţii din ter