Nici nu se terminaseră bine lucrările la Centura de Nord a Craiovei, că se şi făcuse un studiu de fezabilitate pentru construirea Centurii de Sud a municipiului. Au trecut ani de atunci, iar venirea Ford la Craiova a schimbat priorităţile.
Dată în folosinţă neoficial în toamna anului 2006, însă inaugurată formal abia în primăvara anului 2007, Centura de Nord a Craiovei - mândria lui Radu Berceanu - se dorea, de fapt, doar prima parte a inelului care urma să asigure variante de ocolire a municipiului. Inelul rutier al oraşului este însă departe de a se închide, în condiţiile în care Centura de Sud nu mai este o prioritate, în schimb a devenit prioritară şoseaua care ar lega zonele Selgros şi Metro.
O şosea dată uitării
Necesitatea acestei şosele cu rang de drum naţional - porţiune care nici măcar nu era gândită cu doi ani în urmă - a devenit o necesitate în condiţiile în care fabrica Ford de la Craiova îşi va începe peste doar câteva luni producţia de automobile. Decizia a fost luată la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cea care are în directă gestiune centurile, considerate nu de interes local, ci de importanţă naţională.
Aşa se face că doljenii - şi craiovenii în primul rând - trebuie să-şi pună pofta-n cui în privinţa Centurii de Sud, şosea care, aşa cum era văzută acum doi ani, ar fi trebuit să înceapă de lângă Selgros, să se intersecteze cu drumul către Bechet (DN 55), apoi să taie şoseaua Calafatului (DN 56) în zona Dumagas şi să continue pe marginea oraşului, fără a traversa Jiul, pentru a se intersecta cu Centura de Nord exact la sensul giratoriu de pe DN 70, nu departe de Doljchim.
Cu toate acestea, oficialii consideră că vechiul proiect al Centurii de Sud, pentru care se făcuse şi un studiu de fezabilitate, ar putea reveni în atenţie odată cu Autostrada Sudulu