Deşi vânzarea sub preţul de achiziţie se face acum doar ca excepţie, autorităţile promovează regula vânzării în pierdere, cu minime restricţii. Vânzările cu preţ redus se pot realiza şi în pierdere, cu excepţia situaţiilor în care au efect concurenţial, spune un paragraf din proiectul care va transforma în lege Codul de Bune Practici în comerţul cu produse agroalimentare. Proiectul se află în acest moment la Senat. Chiar dacă unui neavizat fraza nu
Deşi vânzarea sub preţul de achiziţie se face acum doar ca excepţie, autorităţile promovează regula vânzării în pierdere, cu minime restricţii.
Vânzările cu preţ redus se pot realiza şi în pierdere, cu excepţia situaţiilor în care au efect concurenţial, spune un paragraf din proiectul care va transforma în lege Codul de Bune Practici în comerţul cu produse agroalimentare. Proiectul se află în acest moment la Senat. Chiar dacă unui neavizat fraza nu îi spune nimic, ea a pus gaz pe foc în deja cunoscutele dispute dintre producători şi comercianţi. „Dacă supermarketurile vând sub preţul de achiziţie, eu, producătorul, am de suferit, pentru că mie nu-mi micşorează taxele de marketing, ba mai mult, mi le creşte. Retailerii fac profit din taxe, iar dacă aceste taxe ar fi trecute în preţ, consumatorul ar putea vedea preţul real al produselor pe care le cumpără“, explică Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii (ARC). „Noi am cerut ca retailerii să-şi diminueze taxele (preţul de achiziţie al retailerilor este compus din preţul furnizorului şi taxele aferente - n.red.) pentru că, chiar dacă noi micşorăm preţul de achiziţie, taxele rămân neschimbate şi noi suntem în pierdere, nu retailerul“, adaugă acesta.
„Vinovat“ de toată această dispută este Consiliul Concurenţei, care a ţinut la introducerea acestui paragraf pentru a ajuta consumatorul final, şi nu anumiţi jucători din piaţă. „Vânzările