Chiar dacă Fondul de garantare în asigurări are în prezent disponibilităţi ridicate, păgubiţii societăţilor intrate în faliment îşi primesc banii cu mari întârzieri. Aproape 7.000 de foşti clienţi ai societăţii Euroasig, intrate în faliment anul trecut, precum şi mai multe service-uri auto care trebuiau să încaseze bani pentru reparaţii la maşini asigurate de aceasta, apar pe lista celor care aşteaptă să fie despăgubiţi de Fondul de garantare în asigurări. Consti
Chiar dacă Fondul de garantare în asigurări are în prezent disponibilităţi ridicate, păgubiţii societăţilor intrate în faliment îşi primesc banii cu mari întârzieri.
Aproape 7.000 de foşti clienţi ai societăţii Euroasig, intrate în faliment anul trecut, precum şi mai multe service-uri auto care trebuiau să încaseze bani pentru reparaţii la maşini asigurate de aceasta, apar pe lista celor care aşteaptă să fie despăgubiţi de Fondul de garantare în asigurări. Constituit ca departament în cadrul Comisiei de Supraveghere în Asigurări (CSA), fondul a soluţionat, în februarie şi în aprilie, doar câteva sute de dosare. „Luna aceasta au fost soluţionate mult mai multe dosare, circa 300“, afirmă directorul Direcţiei economice a Fondului, Aurel Gurduban. Potrivit acestuia, despăgubirile plătite foştilor clienţi şi parteneri ai Euroasig însumau 2,5 milioane de lei săptămâna trecută. Suma a fost calculată pentru circa 500 de dosare rezultate în urma falimentului Euroasig. Dacă ritmul de soluţionare rămâne acelaşi, cei aproape 7.000 de clienţi vor primi un răspuns la cererile lor de despăgubire în circa doi ani.
Soluţionarea unui dosar durează „de la 30-40 de zile până la patru-cinci luni, după caz, în funcţie de cât de complete sunt dosarele“, afirmă Gurduban. El susţine că dosarele care sunt complete în momentul în care au fost depuse sunt soluţionate, pozitiv sau negativ, în circa 30 de zile. Expe