Companiile de pe piaţa imobiliară, din industria producătoare de maşini şi din industria bancară vor fi în acest an cele mai expuse disputelor mediatice, potrivit raportului „Crizele anului”, efectuat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations. Într-un top al celor mai expuse domenii, pe o scară de la 1 la 5 (unde 1 este minim iar 5 este maxim), piaţa imobiliară conduce cu un indicator de 4,64, fiind urmată de industria auto cu 4,42, industria bancară cu 4,25, pia�
Companiile de pe piaţa imobiliară, din industria producătoare de maşini şi din industria bancară vor fi în acest an cele mai expuse disputelor mediatice, potrivit raportului „Crizele anului”, efectuat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations.
Într-un top al celor mai expuse domenii, pe o scară de la 1 la 5 (unde 1 este minim iar 5 este maxim), piaţa imobiliară conduce cu un indicator de 4,64, fiind urmată de industria auto cu 4,42, industria bancară cu 4,25, piaţa pensiilor private cu 4,19, piaţa asigurărilor de viaţă cu 4,11, industria materialelor de construcţii cu 3,97 şi retailul cu 3.
Comparativ cu ediţia din anul trecut, se remarcă intrarea industriei auto în top 3 al domeniilor expuse, cu o dublare a scorului de expunere de la 2,69 în 2008 la 4,42 în 2009.
Industria farmaceutică şi medicală, FMCG-ul şi industria telecom se dovedesc cele mai stabile în 2009, potrivit Rogalski Grigoriu Public Relations.
Ca tendinţă generală însă, majoritatea industriilor analizate se remarcă prin creşteri ale scorurilor de expunere la crize mediatice.
PR-ul, vector de comunicare prioritar în 2009
O altă concluzie a studiului este accea că în 2009 PR-ul devine un instrument de comunicare prioritar, cu consecinţe asupra strategiilor de business ale companiilor.
În ceea ce priveşte bugetele de comunicare, tendinţa remarcată pentru anul 2009 este aceea de menţinere