Publicaţiile din provincie resimt din plin impactul crizei: unele titluri s-au închis, concedierile sunt considerate deja inevitabile, iar editorii se zbat pentru salvarea veniturilor. Criza a însemnat, pentru presa din toată lumea, furtuna perfectă: după mai mulţi ani de zile de scăderi ale vânzărilor şi veniturilor din publicitate, impactul declinului economic a echivalat, pentru multe publicaţii, cu o lovitură în plex. Pentru presa locală din România, care acum un an sau doi
Publicaţiile din provincie resimt din plin impactul crizei: unele titluri s-au închis, concedierile sunt considerate deja inevitabile, iar editorii se zbat pentru salvarea veniturilor.
Criza a însemnat, pentru presa din toată lumea, furtuna perfectă: după mai mulţi ani de zile de scăderi ale vânzărilor şi veniturilor din publicitate, impactul declinului economic a echivalat, pentru multe publicaţii, cu o lovitură în plex. Pentru presa locală din România, care acum un an sau doi părea o investiţie cu perspective interesante, perioada pe care o traversăm poate fi crucială în privinţa viitorului său.
Între publisherii intervievaţi de Capital, puţini păstrează pentru acest an un optimism ponderat, estimând fie scăderi relativ suportabile ale cifrei de afaceri, fie menţinerea acesteia la nivelul din 2008.
Marii editori de presă locală şi regională au înregistrat anul trecut majorări de 15%-25% ale cifrei de afaceri. De exemplu, ziarele din grupul EMI România (editorul unei reţele de publicaţii locale precum „Viaţa Liberă“ din Galaţi sau „Ziarul de Iaşi“) au înregistrat în 2008, potrivit lui Silviu Ispas, director general al companiei, o creştere a cifrei de afaceri cu 25% faţă de anul precedent - de la 25 la 31 de milioane de lei. Această majorare s-a datorat în special veniturilor din operaţiunile pe internet, care au crescut, în 2008, cu 39% faţă de 2007, în t