Piata imobiliara, industria auto, sectorul bancar, asigurarile si industria materialelor de constructii au cea mai mare expunere la crize de comunicare in 2009, potrivit unui studiu realizat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations. Potrivit datelor furnizate miercuri intr-un comunicat al agentiei, clasamentul sectoarelor cu cea mai mare expunere la crize mediatice este "predictibil", avand in vedere ca studiul precedent indica industria bancara drept cea mai expusa la astfel de crize - cu sase luni inaintea declansarii crizei financiare.
Raportul "Crizele anului", realizat de Rogalski-Grigoriu, se bazeaza pe analiza articolelor publicate in presa in a doua jumatate a anului trecut, pe un sondaj de opinie in randul jurnalistilor si pe opiniile specialistilor de relatii publice din top 200 companii cu afaceri in Romania. Studiul prezinta un clasament al sectoarelor economice cu cea mai mare expunere la crize de comunicare, pe o scara de la 1 (expunere minima) la 5 (expunere maxima).
Potrivit clasamentului, sase domenii economice inregistreaza scoruri de expunere de peste 3 puncte pentru anul 2009:
Piata imobiliara: 4,64 (scor 2008: 3,6)Industria producatoare de masini: 4,42 (scor 2008: 2,69)Industria bancara: 4,25 (scor 2008: 3,69)Piata de asigurari (pensii): 4,19 (scor 2008: 3,5)Piata asigurarilor de viata: 4,11 (scor 2008: 3)Industria materialelor de constructii: 3,97 (nu a fost inclusa in studiul precedent)
Rogalski Grigoriu apreciaza ca:
acest clasament are un grad de predictibilitate ridicat; la studiul precedent, in martie 2008, sectorul financiar-bancar era considerat a fi cel mai expus la crize mediatice, cu jumatate de an inaintea declansarii crizei financiare.majoritatea industriilor analizate inregistreaza cresteri ale scorurilor de expunere la crize mediatice, cu exceptia unor categorii din industria farmaceutica