Pornit in urma cu 6-7 ani, de catre Dinu Cismarescu, alaturi de fratele sau si Venera Arapu, conceptul French Bakery numara in prezent 11 locatii patiserii-cafenele in Bucuresti. Daca anul trecut s-a incheiat cu o cifra de afaceri de 3 mil. euro, pentru 2009 Dinu Cismarescu isi propune sa mentina acelasi nivel al afacerilor si sa inceapa francizarea pentru conceptul de cafenea.
Dupa cum sugereaza si sloganul, “Patisserie fine pur beurre”, conceptul French Bakery se axeaza in primul rand pe bucataria frantuzeasca traditionala.
“Este vorba de un concept propriu. Sa iei o franciza e simplu, oricine poate sa o faca. Sa creezi tu un brand, un concept este o chestiune mult mai interesanta. Acum vreo 6-7 ani de zile, locuind la Paris, mi-a venit aceasta idee. Venind la Bucuresti nu mai gaseam magazinul din colt, de unde luam la Paris painea, produsele de patiserie”, a declarat, pentru Wall-Street, Dinu Cismarescu (foto).
Avand experienta restaurantului “Balthazar”, cu specific frantuzesc-asiatic, Dinu Cismarescu afirma ca piata romaneasca nu prezinta o oferta foarte variata in ceea ce priveste locatiile cu specific frantuzesc, un segment neexploatat suficient.
“Nu exista foarte multe restaurante frantuzesti in Bucuresti sau in Romania, in general. Exista insa sute de restaurante italienesti, si nu cred ca a existat vreodata o punte gastronomica romano-italiana”, spune Cismarescu.
Investitia pentru lansarea conceptului French Bakery a fost de “cateva milioane de euro”, suma care a fost “consumata” treptat, in prezent existand 11 locatii, in Bucuresti. Echipa este formata din 150-200 de persoane.
“Avem doua concepte - French Bakery Patisserie fine si French Bakery Restaurant. Doar in 3 locatii avem si conceptual de restaurant si cel de cafenea. Printre locatiile cu o evolutie buna se disting cele de pe Radu Beller, Nicolae Golescu sau din