In perioada imediat urmatoare cutremurului de sambata, 25 aprilie, nu s-au produs intreruperi ale functionarii retelelor de telefonie, dar s-au inregistrat congestii semnificative de trafic ce au dus la respingerea a pana la 60% dintre apelurile initiate, a constatat arbitrul telecom (ANCOM) in urma anchetei la operatorii de telefonie.
Orange, Vodafone si Cosmote au inregistrat un numar mediu dublu de convorbiri efectuate in interval de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior si un numar de intentii de efectuare de apeluri de 3 pana la de 10 ori mai mare in aceleasi perioade.
In cazul retelelor de telefonie fixa nu s-au inregistrat congestii, cu exceptia centralelor de tranzit ale Romtelecom din Bucuresti, Bacau si Galati unde depasirea medie a capacitatii centralelor a fost intre 10% si 16%. Romtelecom a avutun numar triplu de convorbiri efectuate, iar UPC si Telemobil au avut un numar mediu dublu de convorbiri. RCS&RDS nu a prezentat datele solicitate, avand termen pana miercuri la ora 17.00, in caz contrar riscand amenzi de pana la 30.000 lei/zi.
Autoritatea mai verifica inca daca operatorii telecom au dat prioritate apelurilor la 112
Zonele din Romania unde dupa cutremur s-au inregistrat cele mai multe incercari de efectuare de apeluri au fost Bucuresti, centrul Munteniei, Dobrogea si Moldova, adica zonele in care seismul s-a resimtit cel mai puternic.
Numarul de apeluri la numarul unic de urgenta 112 a crescut cu 50% in intervalul de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior, in prezent autoritatea urmand sa mai verifice suplimentar daca operatorii si-au indeplinit obligatia de a da prioritate acestor apeluri.
"Operatorii au obligatia de a finaliza cu prioritate apelurile catre 112 ale utilizatorilor proprii si sustin ca, in masura p