Scăderea drastică a vânzărilor pe piaţa internă i-a determinat pe unii comercianţi să caute clienţi pe alte pieţe. Ce se întâmplă însă cu statisticile atunci când automobilele sunt raportate ca fiind vândute în România, dar, în fapt, circulă în alte ţări? Încă de la sfârşitul anului trecut, în raportările transmise de companii către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) se puteau observa cifre de vânzări greu de explicat
Scăderea drastică a vânzărilor pe piaţa internă i-a determinat pe unii comercianţi să caute clienţi pe alte pieţe. Ce se întâmplă însă cu statisticile atunci când automobilele sunt raportate ca fiind vândute în România, dar, în fapt, circulă în alte ţări?
Încă de la sfârşitul anului trecut, în raportările transmise de companii către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) se puteau observa cifre de vânzări greu de explicat. Startul pare să fi fost dat de importatorul Ford, care anunţa, în noiembrie 2008, o creştere a vânzărilor cu 115% faţă de luna anterioară, în timp ce toate celelalte mărci din top 10 raportau scăderi cuprinse între 6% şi 40%. A venit, apoi, surpriza Hyundai, care anunţa, în ianuarie 2009, o majorare cu 14,5% a vânzărilor de autoturisme faţă de aceeaşi lună din anul precedent, în vreme ce piaţa importurilor scădea cu 58,9%. Şi în următoarele două luni marca sud-coreeană a plusat puternic, ajungând, la finalul primului trimestru, pe poziţia fruntaşă în clasamentul vânzărilor de autoturisme din import, cu o creştere de 23,8% faţă de perioada similară din 2008. În acelaşi timp, mărci mult mai bine poziţionate, ca Skoda, Renault sau Volkswagen, au scăzut cu valori cuprinse între 45% şi 64%.
Mai mult chiar, în martie a mai apărut o marcă în plin avânt: Suzuki. În numai un trimestru, importatorul acestui brand a avansat de pe poziţia a 24-a în