În plină criză financiară, numărul magazinelor din Craiova care comercializează articole second hand a crescut simţitor. Deşi acestea satisfac nevoile unei populaţii sărăcite peste noapte, sunt mici şansele ca ele să reziste timp îndelungat.
Dacă multe firme, mai mici sau mai mari, au tras obloanele, desfiinţându-se şi lăsând spaţiile goale, cu anunţul „de închiriat“ lipit cu scoci în geam, un anumit tip de afacere a luat avânt în ultimele luni, extinzându-se în toate cartierele Craiovei. Este vorba de magazinele second hand. În vreme de criză, când nici românului, nici europeanului nu-i mai dă mâna să-şi risipească banii pe lucruri noi, care, ce-i drept, în timp tot vechi vor deveni, magazinele cu obiecte la mâna a doua s-au înmulţit ca melcii după ploaie. Începând din centru şi până la periferii, nu există două străzi alăturate care să nu găzduiască un astfel de spaţiu comercial. Acolo unde cheagul fusese de mult făcut, dintr-un singur magazinaş cu tradiţie, s-a ajuns la o întreagă stradă „second“, mustind de haine, lenjerie, prosoape, încălţăminte şi nenumărate alte astfel de articole utile în casa omului. În multe cazuri, patronii au renunţat la vechile afaceri, falimentare în perioada actuală, şi s-au reprofilat, copiind reţeta succesului de la vecini. Tot din pricina crizei financiare, preţurile produselor cu miros de sac nemţesc au scăzut, iar promoţiile au devenit o regulă de bază a comerţului cu vechituri. Una peste alta, Craiova a ajuns un uriaş second hand, mai mult sau mai puţin profitabil, un târg de chilipiruri pentru cam toate păturile sociale intrate astăzi la strâmtoare.
Ieri trei, astăzi şapte
Lângă Spitalul de Urgenţă Craiova, SC MEDA NIC SRL îmbracă ieftin, de vreo patru ani, cadrele medicale şi precupeţii din piaţă. Deşi preţurile sunt accesibile pentru orice buzunar, pentru a-şi atrage clienţii, patronii au stabil