Potrivit unui studiu de piaţă realizat de agenţia de turism Eximtur, cu sediu central în Cluj-Napoca, litoralul românesc rămâne principala destinaţie de vacanţă Chiar dacă numărul românilor care se pregătesc să plece în vacanţă în acest an a scăzut, se pare că mai mulţi vor apela la ajutorul unei agenţii de turism, 14,37% dintre intervievaţi, faţă de 13,44% anul trecut. 58,7% din populaţia care a răspuns la chestionar a plecat în vacanţă anul trecut şi doar 48,17% plănuiesc să plece în acest an.
Dintre destinaţiile externe, cele mai solicitate vor fi Grecia (8,53%), Turcia (7,8%), urmate de Austria, Italia, Spania, Bulgaria, Tunisia, Egipt şi alte ţări europene.
Românii se arată mai interesaţi de transportul cu avionul în detrimentul autoturismului personal, procentul celor care preferă avionul crescând cu 3,5%.
Potrivit aceluiaşi studiu, principalele criterii folosite în alegerea agenţiei de turism sunt, în ordinea importanţei, recomandările prietenilor, preţurile, acoperirea teritorială a agenţiei (numarul de agentii proprii), calitatea serviciilor în agenţie, reputaţia agentiei, publicitatea şi strategia de comunicare a agenţiei.
Lucia Morariu, director general Eximtur, s-a declarat optimistă că numărul de turişti pentru destinaţiile româneşti va creşte în 2009. „Noi credem în destinaţiile turistice din România pe care le promovăm constant de 16 ani încoace şi suntem în măsura, la acest moment, să oferim vacanţe în peste 500 de unităţi turistice pe Litoral şi în intreaga ţară, la preţuri pentru toate buzunarele”, a declarat Lucia Morariu.
Studiul a fost realizat în perioada februarie - martie 2009 de către compania Eximtur în oraşele Bucureşti, Cluj-Napoca, Timisoara, Sibiu, Oradea, Arad, Baia Mare şi Suceava.