Principalii jucatori din piata apreciaza in continuare cresteri in acest an fata de nivelul de 170-180 mil. euro din 2008, insa mult sub media ultimilor ani, in cel mai rau caz fiind asteptata o stagnare a vanzarilor la nivelul anului trecut.
Piata sistemelor de invelitori pentru acoperisuri a cunoscut pana anul trecut o dezvoltare extrem de rapida pe fondul boomului imobiliar rezidential, cat si al cresterii numarului de producatori si importatori, ritmul de crestere al pietei in 2008 fiind de circa 20%, pana la un volum de circa 18-20 milioane mp, scrie lunarul Business Construct, care a aparut astazi, impreuna cu Ziarul Financiar.
Consumul de tigle este in continuare dominat de producatorii si importatorii de tigle metalice.
Daca in 2007 tiglele ceramice ocupau locul 4 in topul vanzarilor, dupa tiglele metalice, cele bituminoase si de beton, anul trecut invelitorile ceramice s-au situat pe locul doi, cu o cota de piata de aproximativ 17%.
Anul acesta sistemele de invelitori ceramice vor inregistra un avans mai mare al cotei de piata fata de tiglele metalice, in special pe fondul conditiilor economice care vor impinge clientii catre solutii mai ieftine, potrivit reprezentantilor Ceramica Iasi, producator de caramizi si tigle ceramice.
„Cu siguranta vanzarile de invelitori ceramice vor creste ca pondere fata de cele metalice, in primul rand pentru ca in perioada de criza piata se va orienta catre un cost mai mic. Cum invelitorile ceramice au ramas mult in urma celor metalice ca pret, ma astept ca piata sa isi dea seama, pe langa calitatile termice, de rezistenta in timp si de aspectul mai estetic al acestora", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iasi.
Cu toate acestea, pentru piata tiglelor ceramice in acest an este estimata o stagnare a cererii.
„Principalul motiv pentru scaderea vanzarilor consta in