Panamera, noul model al celor de la Porsche a iscat atâtea comentarii şi păreri încât a beneficiat de publicitate gratuită cu mult înainte de a fi dezvăluit la Salonul de la Shanghai. Unii s-au întrebat de ce Porsche, desemnat de specialişti brandul cu cele mai bune modele sport a investit într-o berlină, alţii au comentat că modelul Gran Turismo cu patru locuri îşi va găsi greu clienţi, deoarece amatorii de modele sport vor alege varianta cu două locuri, iar cei care vor berlină se vor orienta către o marcă mai accesibilă.
Panamera este cu siguranţă unul dintre ele mai controversate modele lansate în ultima perioadă, însă şefii de la Porsche sunt siguri că există clienţi care vor să aibă la aceeaşi maşină spaţiul unei berline şi performanţa sportivă a unui Porsche. Segmentul premium cuprinde atât modele sport GT clasice, cât şi berline, însă Panamera este primul automobil care le are pe amândouă la aceeaşi maşină, aşa că previziunile grupului merg către o cifră medie de cel puţin 20.000 de unităţi livrate anual, la nivel mondial.
În afară de PDK - cutia de viteze cu ambreiaj dublu de la Porsche şi de primul sistem de pornire-oprire conectat la o transmisie automată, lista de inovaţii tehnice disponibile pe modelul Panamera şi introduse pentru prima dată pe un model de serie din clasa de lux cuprinde noua suspensie pneumatică adaptivă cu volum suplimentar de aer în fiecare arc, precum şi aerodinamica activă cu un spoiler cu reglare multidimensională, care se ridică la viteza potrivită, disponibil pe vârful de serie, Panamera Turbo.
Berlina va avea trei variante de motorizare, Panamera S fiind modelul de intrare în gamă la un preţ 97.800 euro cu TVA. Varianta medie este Panamera 4S care vine cu motor V8 de 4,8 litri la 400 CP şi cutie de viteze PDK în şapte trepte la un preţ de 105.297 Euro cu TVA. Turbo, vârful de serie, se remarcă prin herghelia