Dupa ce in ultimii ani companiile de arhitectura s-au orientat catre proiectele comerciale si de birouri, atentia arhitectilor se va indrepta catre cladirile de infrastructura sociala, precum spitale, scoli, gradinite, dar si catre cele de infrastructura de transport, cum ar fi garile sau aeroporturile. De asemenea, este asteptata reintoarcerea arhitectilor plecati in strainatate, precum si o crestere a exigentei clientiilor si deci o imbunatatire a calitatii proiectelor.
Britanicii de la YRM Architects (Yorke-Rosenberg-Mardall), care au extins aeroportul Heathrow din Londra, au fost unii dintre cei mai activi in ultima perioada in dezvoltarea de proiecte comerciale si rezidentiale, cele mai cunoscute fiind cartierul Coresi, pe locul fostei platforme industriale Tractorul din Brasov, precum si proiectul rezidential dezvoltat de Impact in parteneriat cu administratia locala, la Cluj, in cartierul Lomb.
Dezvoltarea celor doua proiecte, care includ atat cladiri de locuit, cat si centre comerciale, se ridica la 2 miliarde de euro.
Cu toate acestea, reprezentantii companiei apreciaza ca in perioada urmatoare cererea pentru proiecte de infrastructura se va accentua, iar arhitectii isi vor indrepta atentia catre cladirile sociale si proiecte de dezvoltare a transporturilor.
„Pe langa sectoarele de rezidential, logistic si cel al cladirilor de birouri, cererea pentru infrastructura si sectorul social va creste si asteptam sa vedem mai multa activitate in sectorul sanatatii, educatiei, infrastructurii si in transporturi", a declarat Chris Lewis, directorul biroului YRM din Romania. Britanicii au realizat numeroase proiecte de infrastructura si sociale in Marea Britanie, Austria sau Cipru, printre cele mai cunoscute fiind Universitatea din Cipru, aeroporturile din Graz, Bristol, Inverness si Londra si numeroase spitale din Marea Brit