Retailerii anticipeaza o stabilizare a pietei in trimestrul al doilea al anului, insa se asteapta ca impactul negativ al blocarii creditarii sa se resimta cel mai puternic in al doilea semestru.
„In lunile martie-aprilie au aparut unele semnale ce indica o usoara stabilizare a pietei do-it-yourself (retailul de bricolaj), iar sezonul favorabil constructiilor are aici o influenta pozitiva. Semnalele sunt incurajatoare daca ne gandim ca vin dupa o perioada de scaderi generale pronuntate ale vanzarilor pe aceasta piata", afirma reprezentantii Praktiker.
Compania germana se numara printre retailerii de bricolaj care au raportat scaderi de vanzari in primul trimestru al anului, alaturi de Dedeman. Praktiker si-a diminuat vanzarile in lei cu peste 10% (- 25% in euro) in magazinele retelei mai vechi de un an, comparativ cu T1 din 2008, in timp ce Dedeman a anuntat o scadere de cateva procente a vanzarilor in acelasi interval, in ciuda expansiunii retelei.
Ceilalti retaileri nu au comunicat pana acum dinamica vanzarilor inregistrata in primele trei luni din an. Sectorul DIY se bazeaza pe cererea de materiale pentru amenajari si instalatii, astfel incat retailerii de profil asteapta acum finalizarea cladirilor aflate in constructie, odata cu reluarea activitatilor pe santierele in lucru.
„Ma astept ca al doilea trimestru al anului sa fie o perioada buna pentru retailul de bricolaj, cand am putea recupera o parte din scaderile de vanzari inregistrate in primele luni pe fondul lipsei activitatilor de constructii in iarna. Multe cladiri a caror constructie a demarat in 2008 vor fi finalizate in aceasta perioada, ceea ce va genera cerere de produse de bricolaj", spune Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.
Primul an de declin
Retailerul austriac BauMax este singurul jucator din comertul de bricolaj care a comunicat estimari