Rezultatele companiilor din auto, retail, industrie alimentara sau constructii arata primele scaderi ale vanzarilor dupa o perioada de cativa ani de boom economic. Sunt si piete care nu dau semne de „oboseala" - in special farma si serviciile medicale private. Cum se contureaza al doilea trimestru pentru businessul romanesc?
Producatorii din industria alimentara continua sa faca estimari de scadere a vanzarilor pentru cel de-al doilea trimestru al acestui an, bazandu-se insa pe incalzirea vremii si obiceiurile romanilor atunci cand vorbesc totusi de o ameliorare a consumului fata de primul trimestru.
„Vanzarile de mezeluri au scazut la nivel de piata in primul trimestru cu 35-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimez insa ca in cel de-al doilea trimestru al acestui an volumele vor scadea, comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut, cu doar 20-30%, ceea ce ar insemna o crestere de aproximativ 10% fata de primele trei luni ale acestui an", declara Radu Timis, presedintele si actionarul majoritar al CrisTim, unul dintre cei mai mari producatori de preparate din carne de pe plan local.
Timis a adaugat ca estimarea sa este bazata pe sezonalitatea acestui trimestru cand oamenii incep din nou sa manance produse din carne dupa finalizarea postului. Tot sezonaliteatea si temperaturile mai ridicate stau si la baza estimarilor producatorilor din industria berii, dupa ce aceasta industrie a inregistrat o scadere in primele trei luni din 2009.
„Pentru acest trimestru estimam o crestere de 5% a vanzarilor companiei comparativ cu primul trimestru al acestui an, in timp ce pentru piata toata estimam o crestere de maximum 2%", a declarat Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg.
In timp ce aceasta perioada reprezinta un avantaj pentru producatorii