Pe timp de criza, jucatorii importanti de pe piata de portabile se vor concentra pe atragerea si fidelizarea clientilor, considera Erich Chirea, Personal Systems Group Marketing Manager HP Romania.
Anul acesta, producatorii de portabile se vor axa in special pe consolidarea unor parteneriate deja existente, dar se va urmari si incheierea unora noi, spune Chirea.
“In 2009, pentru targetul consumer, vanzarile vor avea o evolutie buna, deoarece acestia prefera laptop-uri nu numai datorita mobilitatii, ci si pentru ca au devenit mult mai accesibile ca pret”, adauga el.
Referitor la numarul de unitati de notebook-uri vandute in primele luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2008, reprezentantul HP sustine ca politica de comunicare a companiei nu permite divulgarea de rezultate financiare si estimari pe pietele locale.
La nivel global, in primul trimestru al anului 2009 (1 noiembrie 2008 - 31 ianuarie 2009), livrarile totale ale diviziei Personal Systems s-au aflat in scadere cu 4%, conform datelor transmise de companie.
Sectorul IT a ramas printre cel mai putin afectate domenii in contextul crizei economice actuale, chiar daca situatia generala pe plan mondial este una tensionata. Astfel, desi piata de IT din Romania si din restul lumii nu va inregistra o crestere semnificativa, nu se poate vorbi de o situatie dramatica in acest domeniu. “Zona IT ramane in continuare intr-o pozitie mai buna fata de restul companiilor de pe piata economica”, crede Personal Systems Group Marketing Manager-ul HP in Romania.
La finele anului trecut, HP a adus pe piata din Romania gama de notebookuri HP Pavilion, cu o abordare noua in ceea ce priveste experienta consumatorilor. Pentru acest an, toate lansarile preconizate pornesc de la tehnologia care sta la baza HP Pavilion si vor reprezenta noi declinari ale produsului prin upgrade-uri ce