Trei companii, Infoclick, Mediasat si Borg Design, au depus cinci oferte in cadrul a doua proceduri de licitatie lansate in luna martie, pentru furnizarea serviciului de informatii privind abonatii si a registrului abonatilor la serviciile de telefonie, servicii care vor oferi informatii cu privire la numerele de telefon si anumite date cu caracter personal ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului care accepta acest lucru, a anuntat joi autoritatea de reglementare in telecomunicatii (ANCOM). Castigatorii vor fi desemnati pana la 30 mai, iar serviciile ar urma sa fie disponibile de la 31 octombrie.
Pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un serviciu de informatii privind abonatii au depus oferte companiile Infoclick si Mediasat, alte trei oferte pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un registru on-line al abonatilor fiind depuse de companiile Infoclick, Mediasat si Borg Design.
Ambele servicii sunt incluse in sfera serviciului universal, furnizarea acestor servicii avand drept scop asigurarea posibilitatii fiecarui utilizator de a avea la dispozitie informatii privind abonatii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului. Toate cele 44 de companii care aloca in prezent numerotatie pentru utilizatorii finali vor pune la dispozitia furnizorilor de serviciu universal desemnati datele utilizatorilor proprii care si-au exprimat acordul in acest sens.
“Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obtine acordul abonatilor proprii de a figura in cartea universala de telefon. Toti abonatii vor avea posibilitatea de a decide daca doresc sau nu ca datele lor de contact sa fie publice”, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
Castigatorii licitatiilor vor avea obligatia de a realiza si administra baze de date complete, care sa in