Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti, care ar trebui sa reduca traficul aglomerat de pe DN1, ar putea fi rea-lizat pana la sfarsitul anului 2010, insa doar de la soseaua de centura a Capitalei pana la Ploiesti, adica circa 56 de kilometri, din totalul de de 62, potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor.
"Pana la sfarsitul anului 2010, portiunea de la centura Bucurestiului pana la Ploiesti va fi gata, urmand sa lucram pe portiunea spre centrul Bucurestiului cand vor fi finalizate exproprierile si devierile de utilitati", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, in urma unor vizite la santierul de executie a autostrazii.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti este impartita in doua segmente- Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), contract castigat in aprilie 2007 de consortiul italian Pizzarotti si Tirena Scavi- si tronsonul Moara Vlasiei- Ploiesti (42,5 km), contract adjudecat in octombrie 2006 de consortiul roman format din Euro Construct Trading '98, Spedition UMB si Pa & Co International. Valoarea totala de executie a celor doua segmente este de 420 mil. euro, dintre care tronsonul Bucuresti-Ploiesti va atrage investitii de 238 mil. euro.
"In ultimii doi ani la autostrada Bucuresti-Ploiesti nu s-a facut mai nimic, in schimb a fost refacuta solutia de executie, prin largirea numarului de benzi de la doua la trei pe sens. Principala problema este ca aceasta autostrada nu descarca traficul nicaieri, va veni pe trei benzi si se va bloca in doua stradute din Capitala", a explicat Berceanu.
O alta problema in construirea autostrazii catre Ploiesti este valoarea ridicata a exproprierilor, estimata de MTI la circa 300 de milioane de euro. Pana in prezent, pe primul segment (Bucuresti-Moara Vlasiei), organizarea de santier este realizata in proportie de 90%, in timp ce pe al doilea segment, unde lucrarile sunt ma