Gigantul francez Saint-Gobain, cu afaceri anuale de 44,8 miliarde de euro, a ajuns in doar patru ani de la pornirea unui program de investitii de 230 de milioane de euro sa controleze jumatate din piata de sticla si sa-si asigure pozitii puternice pe pietele de gips-carton, vata minerala si adezivi.
Olivier Lluansi, directorul general al Saint-Gobain pentru Europa de Sud-Est, a participat inca de la 1 ianuarie 2005 la dezvoltarea puternica a grupului francez in Romania, fiind mai intai directorul general al Saint-Gobain Glass Romania si ulterior numit drept seful operatiunilor grupului francez in Europa de Sud-Est.
De altfel, Romania a devenit un hub pentru zona de sud-est, biroul de la Bucuresti fiind cel care coordoneaza activitatile din regiune. Lluansi ocupa in prezent si functia de presedinte al Organizatiei Patronale din Industria Sticlei si Ceramicii Fine.
Cea mai mare investitie a francezilor si una dintre cele mai mari din industria constructiilor de dupa '89 a fost constructia unei fabrici de sticla la Calarasi, in valoare de circa 130 de milioane de euro. Investitia a fost inceputa in luna mai 2005 si finalizata la inceputul anului 2007.
La doi ani de la finalizarea fabricii, Saint-Gobain detine jumatate din consumul de sticla float (pentru constructii) de pe piata locala si afirma ca pe termen lung va continua sa investeasca pe piata locala.
Extinderea agresiva a francezilor din ultimii ani, prin construirea unor fabrici de la zero pe pietele de sticla, vata minerala din sticla si adezivi si preluarea operatiunilor Rigips Romania, a determinat cresterea cifrei de afaceri a grupului Saint-Gobain in Romania cu circa 16,9% in 2008, pana la 214 milioane de euro.
"Cresterea procentuala din 2008 poate parea modesta fata de cea din 2007, care depasise cu mult 100%. Trebuie insa remarcat ca 2007 a fost pe de o