Dezvoltatorii imobiliari au anuntat pentru urmatorii ani investitii masive in extinderea capacitatilor logistice, in defavoarea proiectelor rezidentiale si a celor comerciale, cererea pentru acestea din urma fiind redusa puternic in ultima perioada. Vestul si sudul tarii sunt la mare cautare, in timp ce porturile la Marea Neagra sunt vazute ca oportunitati logistice importante. Criza insa isi face loc si in acest sector, iar livrarile de spatii logistice in acest an sunt asteptate sa scada cel putin la jumatate.
Suprafata de spatii logistice livrate s-a ridicat anul trecut la 350.000 de metri patrati, in crestere cu 40% fata de stocul livrat in anul 2007, potrivit estimarilor din piata, iar pentru acest an este de asteptat ca suprafata totala de spatii logistice livrate sa scada mai mult de jumatate, adica sub 110.000 de metri patrati.
Preturile, care variaza intre 3,5 euro si 5,5 euro pe metrul patrat pentru spatiile logistice clasa A, nu sunt asteptate sa creasca, cererea si oferta ajungand la un echilibru in acest an.
„Preturile nu au crescut la fel de mult cum au evoluat chiriile din rezidential. In medie, cresterea a fost de 10-15% in ultimii ani, iar in acest an nu ma astept ca preturile sa creasca semnificativ, pentru ca cererea si oferta au ajuns oarecum la un echilibru. Cererea a scazut, pe fondul scaderii consumului din ultima perioada, dar si oferta a scazut, pe masura ce unele proiecte au fost amanate pentru o data ulterioara. Consideram ca atunci cand piata isi va reveni, implicit si cererea va creste", a declarat Valentin Stanciulescu, business development manager pe piata locala in cadrul Warehouses De Pauw (WDP), dezvoltator imobiliar din Belgia.
WDP a intrat pe piata locala imobiliara in 2007 cu investitii initiale care s-au ridicat la peste 20 de milioane de euro, ceea ce a presupus achizitia de terenuri de aproximati